OSMANİYE İLİ REHBERLİK KOORDİNASYONU BİRİMİ YIL SONU HEDEF LGS TOPLANTISI

OSMANİYE İLİ REHBERLİK KOORDİNASYONU BİRİMİ YIL SONU HEDEF LGS TOPLANTISI

GÖRÜŞÜLEN KONULAR VE ALINAN KARARLAR

*1. DYK Kurslarının Değerlendirilmesi:*

DYK kurslarının verimliliği üzerine yapılan değerlendirmelerde genel olarak kurslara devam oranlarının yüksek olduğu, ancak bazı okullarda öğrencilerin motivasyon sorunları yaşadığı belirtilmiştir. Bu doğrultuda rehberlik birimlerinin sürece daha aktif dâhil edilmesine karar verilmiştir.

*2. Hazırlık Çalışmaları:*

Yıl boyunca uygulanan etütler, bireysel takip sistemleri ve rehberlik desteklerinin olumlu etkilerinden bahsedilmiş, bu çalışmaların sürdürülebilirliğinin önemine dikkat çekilmiştir.

*3. Yaz Dönemi Faaliyetleri:*

Yaz döneminde öğrencilere yönelik akademik ve sosyal gelişimi destekleyici kampların planlanması kararlaştırılmıştır.

*4. Tanıtım Faaliyetleri:*

İmam Hatip okullarının akademik başarılarının vurgulandığı tanıtım faaliyetlerinin gelecek yılda da aktif şekilde yürütülmesi gerektiği belirtilmiştir. Bu amaçla tanıtım videoları ve başarı hikâyeleri hazırlanacaktır.

*5. Soru Rehberliği ve Tecrübe Paylaşımı:*

Sınav Soru Rehberliği kapsamında yürütülen örnek soru çözüm saatlerinin öğrenci başarısını artırdığı ifade edilmiştir.

*6. Karşılaşılan Sorunlar:*

Bazı okullarda öğrenci devamlılığında yaşanan problemler, veli ilgisizliği ve öğrenci motivasyonundaki düşüklükler gibi sorunların yıl boyunca süreci zorlaştırdığı belirtilmiştir.

*7. Maarif Modelinin Etkin Kullanımı:*

2025-2026 eğitim öğretim yılında Maarif Modeli’nin ders planlamalarında, bireysel takiplerde ve destekleme faaliyetlerinde daha sistematik ve etkili şekilde kullanılması kararlaştırılmıştır. Özellikle öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini geliştiren, yorumlama ve analiz yeteneğini artıran etkinlik ve ölçme araçlarının, modelin rehberliğinde yaygınlaştırılması hedeflenmektedir. Bu sayede Hedef YKS projesi kapsamında akademik başarıların artırılması, müfredat kazanımlarının kalıcı şekilde öğrenciye aktarılması ve ölçme değerlendirme süreçlerinin niteliğinin artırılması amaçlanmaktadır.

*8. Okuma ve Anlama Becerilerinin Güçlendirilmesi:*

Son yıllarda LGS ve YKS sınavlarında okuma, anlama, yorumlama ve analiz etme becerilerini ölçmeye yönelik soru oranlarının artması nedeniyle, bu alanda yapılan çalışmaların daha sistematik ve etkili hâle getirilmesi kararlaştırılmıştır. Özellikle metin odaklı soru çözüm atölyeleri, eleştirel okuma etkinlikleri, yorumlama becerilerini destekleyen bireysel ve grup çalışmaları ile öğrenci başarısının artırılması hedeflenmektedir. Okullarda bu doğrultuda Türkçe, edebiyat ve diğer ders öğretmenleriyle iş birliği içinde bütüncül bir yaklaşım sergilenmesi önerilmiştir.

19.06.2025 20

19-06-2025